tisdag 1 juli 2008

mamma!


När jag kom hem igår hade jag fått ett litet paket med posten. Det var från min äldsta dotter Jenny och innehöll ett fint kort och en liten bok med titeln "mamma!" Mina ögon tårades när jag läste de olika citaten i boken och jag tänkte så mycket på min egen lilla mamma som inte finns med mig längre. Tänkte också på alla gånger som jag inte funnits för mina barn, alla gånger då jag haft fullt upp med mitt eget liv och leverne och då jag svikit dem.




På en sida i min lilla bok står det så här: "Min mor har alltid varit alltigenom älskande, alltigenom tålig, alltigenom förstående. Och jag vet, att upplevelsen av att ha fått kärlek och omtanke kommer att följa mig hela livet" Det gör mig ledsen när jag läser det för jag vet att mina barn inte alltid kunnat säga så om mig... Hoppas ni kan förlåta och förstå... Älskar er alla så mycket!!! Mikael, Jenny, Elisabeth och så Johan som reste till Nangijala alldeles för tidigt - mina underbara underbara ungar!








Ibland saknar jag min egen mamma så det gör ont i mig. Kan känna hennes närvaro trots att hon gått över till andra sidan men saknar hennes kramar, att få krypa in i hennes famn, känna hennes hand smeka mig över håret och höra hennes röst säga "det ordnar sig, Harriet", "allt blir bra". Ett annat citat från boken är: "Det spelar ingen roll hur gammal jag blir, närhelst jag ser något nytt eller väldigt fint vill jag ropa: "Mamma, kom och titta!" (Helen Exley)

Det stämmer så väl så väl....Mamma, du fattas mig!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Det är en speciell kärlek mellan mamma och barn....
n sådan fin blogg du har! Jag ska lägga in den bland mina länkar idag.
Kram Gunilla mamma till Rickard 81-05





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...