måndag 7 juli 2008

Snart semester



Måndag och tre dagar att arbeta innan jag får fyra veckors välbehövlig semester. Det ska bli härligt! Har inga planer alls utan tänker ta dagen som den kommer. Mest vara hemma och njuta av det.
Tre dagar nu då jag ska ta hand om det administrativa som jag ligger efter med. Kom på mig själv igår kväll att ha ångest för allt jag inte hunnit och "vad ska min kollega Maria säga nu när hon kommer tillbaka och jag inte tagit hand om allt i hennes posthög"...usch och tvi och bläääh... Jag har jobbat så mycket jag hunnit och orkat och det har verkligen varit mycket att göra så varför i hela världen skulle jag ha ångest för det jag inte hunnit. Försöker lägga den känslan åt sidan och lyckas...nästan...
Helgen har varit bra. Haft beredskap men inte fått ett enda samtal utan bara "håvat" in pengar *skrattar*. Städat och fixat tillsammans med min man - vi röjde i källarförrådet och hittade ett badrumsskåp som jag inte visste fanns. Funderar på om jag tog det med mig från huset när jag flyttade till lägenheten...mina minnen från uppackningen är mycket diffusa eftersom Johan dog strax efter jag flyttat...kartongerna stod kvar länge, länge...
Nåväl, vi hittade ett badrumsskåp som vi satte upp i badrummet (var annars?) vilket medförde att rummet ifråga behövde städas. Tvättstugan bokade vi och satte igång att tvätta också och emellan tvättarna åkte vi och fikade med vänner till Houari.
Avslutade kvällen med lite skön fotvård...somnade gott men pga av måndag morgon så var jag tvungen att gå upp alldeles för tidigt kändes det som. Hade gärna somnat om.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Du är nominerad....
http://blogg.passagen.se/pgrrr/entry/jag_har_blivit_nominerad





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...