måndag 30 juni 2008

Idag behövs sinnesrobönen. Den ger mig sinnesro som det ju är tänkt och jag ber den lite då och då.
Att det här är Nalle Puh som får illustrera den är helt i sin ordning tycker jag som älskar Puhs klokheter.
Jag känner mig trött och sliten. Räknar ned för semester nu...sju arbetsdagar och en beredskapshelg kvar... Sedan fyra veckors välbehövd ledighet. Spelar mig ingen roll vad det blir för väder - bara att själv få styra över min tid är underbart. Sova när jag blir trött, äta när jag är hungrig, ja helt enkelt följa min egen klocka.
Jag jobbar som socialsekreterare och handlägger försörjningsstöd. Möter många olika människor med olika slags bakgrund och svårigheter. Det är ett stimulerande arbete som jag trivs med och jag gillar "pulsen" på socialkontoret. Sällan blir en dag som jag planerat i almanackan...vad som helst kan hända... Jag har också goa härliga arbetskamrater som gör allt lite lättare när jag ibland suckar tungt och tycker att jag inte kommer någon vart. Det betyder så mycket!
Nu ropar soffan på mig...kan inte stå emot längre...måste bara...en liten stund...sträcka ut mig...sova lite till något uselt tv-program.... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Harriet, vilken fin blogg du har, ska lägga in din länk på min blogg. såg att du länkat till mötet på min blogg. ja du det är ett möte som går rätt in i hjärtat. varm kram till dig från Marie-anne mamma till Marcus 82-02 alltid älskad alltid saknad
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.1199092





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...