lördag 12 juli 2008

Datum: den 12:e



Den 12:e varje månad påminns jag om dagen då Johan dog. Den dag som för alltid förändrade mitt liv. Den dag då jag miste min yngste son. Den dag då mina andra tre barn miste sin lillebror. En dag som aldrig borde ha fått komma men som ändå gjorde det. Ingen kunde ana eller förstå.




Idag har det gått ett år och nio månader sedan den ödesdigra dagen och sorgen har förändrats men inte minskats. Det gör ont, ja det smärtar och saknaden blir på något sätt större och större. Det fattas någon hela tiden och det kommer aldrig att gå att ändra på det. Aldrig mer - aldrigheten - är det värsta.




Skrev en liten dikt i Johans minnesportal:




Saknad


Varje gång jag ser dig gör det ont


Varje gång jag ser dig


känner jag saknad


Varje gång jag ser dig


längtar jag


Du älskade son som gjorde ett val


ett val att lämna oss alla för en bättre värld


Vår värld fylldes med tomhet och tårar


Din med glädje, skratt och sinnesro




Älskar dig, Johan, härifrån till evigheten...


/Mamma


Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...