söndag 6 juli 2008

Kvinnan i min spegel

Tack snälla Gunilla för dikten här nedan!



Jag ser en kvinnas ansikte i min spegel
Ett trött, slitet ansikte
med svullna ögon
Ansiktet har många rynkor
som jag inte kan minnas jag har sett innan
När jag tänker efter
har jag inte studerat kvinnan så noga
på ett par år
Det skrämmer mig att se
det där ansiktet idag
Det ser så gammalt ut,
som om det åldras tio år minst.
Det gör mig ledsen på nytt
att se den kvinnans ansikte i min spegel
Dikt © Gunilla Karlsson 071105
Dikten finns med i min diktbok "Det fattas bitar i mitt pussel"

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...