torsdag 10 juli 2008

Nytt jobb!!!

Första semesterdagen...underbart! Vaknade vid femsnåret, klev ur sängen, fixade lite frukost och åt den samtidigt som jag läste i min bok. Satt vid datorn en stund och gick sen till sängs igen...läste vidare och - somnade. Tänk vad skönt att kunna göra så utan tidspress, bara följa kroppens signaler och tankarna som kommer.


Igår - den sista arbetsdagen (trodde jag) på fyra veckor. Jag hade planerat så väl, inga besök, ingen telefon, bara jobba administrativt. Började bra i den delen. Gick till chefen för att lämna ett papper till henne. Hon bad mig komma in och stänga dörren. Första tanken var förstås - "vad har jag nu gjort, eller inte gjort" . Så erbjuder hon mig nytt jobb! Bara så där - rakt upp och ner...! Ett jobb som integrationssamordnare som jag inte ens sökte för jag tyckte inte att jag var kvalificerad nog. Ett jobb som det var 37 sökande till. Ingen av dem passade och så erbjuds jag jobbet. Hör som i en dimma att min chef säger att hon tycker jag är duktig och att hon älskar se sin personal växa och att hon tror på att jag kommer att göra det, att det här är ett steg vidare för mig osv osv... Jag ber om betänketid tills på måndag och säger att jag också vill prata med den som blir min närmaste chef om jag tackar ja till jobbet. Efter det samtalet ringer jag min man och så går jag in till min chef och säger att jag vill ha jobbet. Vi löneförhandlar direkt och jag får utan protester igenom mitt lönebud som ligger långt över vad jag har idag. Allt det här sker inom loppet av några timmar och jag tror inte att jag ännu riktigt fattat att det hänt. Jag är så glad så jag tar små skutt ibland och bara ler. Ni som känner mig och vet att jag står stadigt på jorden med alla mina kilon förstår att det kräver både ett visst mått av ansträngning och en stor portion glädje för att jag ska skutta.



Nu måste jag skutta vidare för min man och jag ska åka till Västerås. Återkommer troligen under dagen. Önskar er alla sol och värme!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Grattis till nya jobbet! Vad kul för dig... Häftigt att bli erbjuden ett bättre jobb bara sådär. Pussar och kramar från oss alla tre / Lisa, Patrik och Jonathan

Anonym sa...

hej
tack för din nominering av min blogg. jag vart jätte glad för den.
ha nu en riktig bra å trevlig semester.

Kram
Ann

Gunilla sa...

Grattis till det nya jobbet!
Kram Gunilla





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...