lördag 6 juni 2009

Cruising?



Idag skiner solen på oss här i Fagersta. Kanske kanske kan jag då få cruisa med kär lillebror i Norberg där det är Elvis-dagar med fina bilar, rockmusik och förstås "Elvis".

Igår kväll var jag till tingshusparken i Norberg och lyssnade på "Lill-Elvis" som var den som rockade loss i kyrkan när vi hade tema-gudstjänsten den 23/5. Vilken underbar liten kille - 12 år - och en fullfjädrad artist! Så go´och fin och visar på sådan livsglädje!

Sov länge idag...min dygnsrytm är helt ur led. Somnar i soffan så fort jag ser den (!). Igår kväll vaknade jag till liv vid 00.30-tiden och var då "pigg" förstås. Kunde sedan inte somna om... Övriga morgnar den här gångna veckan har jag vaknat omkring 04.00 och då är jag ju så förbaskat trött när kvällen kommer... Snart semester och då kan jag ställa till sovvanorna ännu mer :-).

Apropå semester så har jag nu bokat in två nätter hos nunnorna i Vadstena. Kände att jag behöver sinnesro och lugn för att tänka - att tillåta mig att bara vara i tanken för mig själv. Ser verkligen fram emot de dagarna. Efter det så åker jag vidare mot...ja, det kan jag inte berätta än...återkommer om det så småningom.

Önskar er alla en underbar lördag med sol och värme.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åhh, vad det låter häftigt att vara hos nunnorna i två dagar! Det har jag aldrig tänkt på att man kan. Låter som ett bra avbrott i tillvaron.

Kram Tuija





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...