lördag 30 augusti 2008

Så mycket ångest

Idag åkte ju min Houari till Algeriet. Det har varit en dag i ångest och tårar. Även om jag vet att han kommer tillbaka så är tanken på att vi ska leva åtskilda i kanske många månader nästan outhärdlig. Jag vet att det går men idag har det känts hårt.

Planet skulle vara framme i Alger 15.30 svensk tid. Houari lovade höra av sig så snabbt han kunde...han ringde nyss! Åh, jag har genomlidit många timmar och sett det värsta framför mig... Eftersom han inte hade pass utan ett resedokument så fastnade han hos polisen på flygplatsen. Det visste han innan men trodde nog inte att det skulle ta så lång tid och vara så tufft. De tog hans cigaretter och mobil och lite pengar (som tur var inte allt) men nu när han ringde var han fri! Han grät och sa att han vill bara hem till mig igen. Det gör mig så ont!!! Jag vill att han ska vara här i lugn och ro, i den trygghet som det kan bli när han väl fått permanent uppehållstillstånd.

Nu kan jag i alla fall gå och lägga mig och sova något sånär bra då jag vet att allt är bra och att han är framme.

Sänder en skyddsängel till Dig min älskade!

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...