fredag 3 april 2009

Saknad och längtan

Igår skulle min lilla Mamma ha blivit 85 år. Jag saknar henne så mycket och önskar att hon vore här hos mig. Saknar hennes famn, hennes doft och tröstande händer. Det är egoistiskt av mig att önska att hon fått leva längre för jag vet att Mamma ville gå över till andra sidan. Den längtan hade hon ända sedan hon miste sin kära sambo Lasse. När han dog försvann gnistan och Mamma åldrades snabbt.

Jag är tacksam över att Mamma fanns på andra sidan stranden och tog emot Johan när han kom. Vad förvånad hon måste ha blivit att ett av hennes barnbarn kom efter så snabbt...eller visste hon redan...??? Kanske hämtade hon honom när det var dags så att han slapp göra den sista resan ensam... Ja, så vill jag tro - Mamma hämtade Johan när det var hans tid. Hon tog hans hand så han kände sig trygg och så följdes de åt på den väg som Mamma redan gått någon månad innan. Det känns tryggt att veta...MEN jag saknar dem båda så mycket att det gör ont i kropp och själ!

2 kommentarer:

E-K sa...

Kram från mig en medmänniska.
April är också en tuff månad för mig.

Gunilla sa...

Kramar om dig hårt...





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...