tisdag 14 april 2009

God morgon tisdag



Påsken är över och vardagen är här igen. Ganska skönt tycker jag som inte orkar/kan/vill fylla min fritid med något vettigt. Storstädade köket på långfredagen, dvs Houari städade och jag var arbetsledare :-). Nej, jag gjorde lite jag också om sanningen ska fram.

På lördagen slappade vi mest. Hade hyrt film och såg Australia - vilken underbar film! Var till hembygdsgården en sväng och tittade på kycklingarna och drack en kopp kaffe i solskenet.

Igår bytte vi ett däck på bilen...hmmm, jag har kört omkring med ett "exploderarsnartdäck" ett par månader nu. Tur att jag inte visste om det...har bara känt att det har "tjofsat" men tänkte att det får lillebror titta på vid tillfälle. Ringde honom igår och efter min beskrivning så ställde han "diagnos". Han är en riktig bildoktor, min käre bror. Vi gick ut och kollade som han sa och jovisst, där fanns en "bula" på vänster bakdäck så det var nog bara en tidsfråga innan det hade "exploderat". Uschiamej!!!
Nåja, nu är det åtgärdat i alla fall.


Önskar er alla en underbar tisdag!




1 kommentar:

Gunilla sa...

Go morron! Jag får inte dricka något morronkaffe idag... ska snart iväg på gastroskopi.

KRAM Gunilla





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...