lördag 25 april 2009

Åter till Vår Capricen

Maria var den hemliga artisten - hade jag inte fått se och höra henne hade jag inte haft en aning om vem hon var, namnet sa mig nämligen ingenting. Hon bjöd på sig själv, och på flera andra genom sina pricksäkra imitationer, och har en alldeles underbar utstrålning.

Den 51 man starka manskören Harmoni bjöd också verkligen på sig själva. De sjöng både mer traditionella körsånger till Dolly Parton, Beatles...osv. De inledde klädda i stilig smoking med klarblå fluga, till att efter pausen äntra scenen i badrockar, badbyxor och höftskynken...sjungandes "Var är tvålen" bland annat.

Jag kände verkligen att jag fylldes med positiv energi och tänker som alltid - varför går jag inte på sådant här oftare? Det är så underbart välbehövligt att få se och höra saker live, sång och musik av olika slag eller något annat som tar en med till en annan dimension en stund. Att bara få sitta där och ta emot, njuta och lyssna - visst är det väl underbart!

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...