tisdag 5 maj 2009

Temagudstjänst - En hälsning till himlen.

Lördagen den 23 maj kl 18.00 i Norbergs kyrka anordnas en temagudstjänst om sorg och om att leva vidare - "En hälsning till himlen".

Prästen Jörgen Eriksson leder gudstjänsten, kyrkomusiker Margareta Nordlund står för musik. Några kommer att berätta om sina erfarenheter av sorg och att leva vidare (däribland jag själv). Underbara sånger kommer att framföras och vi skapar ett Minnets träd i kyrkan. Efter stunden i kyrkan samlas vi i församlingshemmet Mariagården där det bjuds på en enklare förtäring. Välkomna!


Under lördag - söndag 23-24 maj samlas änglaföräldrar/anhöriga/vänner vid ett vandrarhem i Norberg. Vi får möjlighet att träffa andra i samma situation. Vi äter tillsammans och det finns övernattningsmöjligheter från 150:-/bädd. Få mer information om det på http://www.klackbergsgarden.se/


Du som vill äta med oss och som vill att jag bokar boendet får höra av dig till mig via mail: harriet.gronholm@bredband.net


Jag ser fram emot en helg i gemenskap och förståelse!











2 kommentarer:

Tuija sa...

Så fint av dig Harriet! Jag ska försöka komma bara jag får veta lite om skjutserier eller så. Annars vart blir närmaste tågstation?


Stor kram till dig du fina Harriet!

Gunilla sa...

Ett sådant fint initiativ av dig! Synd att vi har avståndet emellen oss.

Hoppas att du har fått dina vinster!

Kram Gunilla





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...