söndag 31 maj 2009

Stilla morgonpromenad

Vet inte varför men oftast får jag sådan lust att gå ut på söndagsmorgnar och idag kom jag verkligen iväg.


Stillhet, tystnad, fågelkvitter som inte stör, frisk härlig morgonluft...ja, det njöt jag av under min stilla stavgångspromenad i Kolarbyn i Fagersta.

Såg en kvinna som borstade sin hund...en man som satt på en bänk och stoppade sin pipa...för övrigt fåglarna och jag...

Fick sådan längtan till havet! Undrar om jag skulle kunna ordna något boende (billigt!) och ta mig iväg till havet i sommar? Låta ännu en tanke bli verklighet. Få vila i tankar och ensamhet...kanske komma till beslut och sinnesro?

1 kommentar:

Fingerfärdig sa...

Hittade hit från Marie-anne med bloggen " Att leva vidare utan sitt barn". Du får ha en trevlig mors dag, med dina döttrar och barnbarn.





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...