torsdag 14 maj 2009

Ja, nu närmar det sig...jag menar gudstjänsten i Norberg. Detta är något som jag tänkt på i över ett år och nu är det snart dags att genomföra. Det är första gången i mitt liv som jag verkligen följt min tanke och gjort det mitt hjärta och sinne brinner för. Känns gott inuti men jag är förstås väldigt pirrig inför dagen D. Jag ska ju prata inför en massa (?) människor, jag som alltid undvikit sådana situationer, jag som hatade sådant i skolan när man var tvungen att redovisa något inför hela klassen - jag har nu själv valt att säga några ord om min resa i sorgens värld och om hur jag lever vidare!


Jag ber Johan vara vid min sida och då vet jag att det kommer att gå bra! Det här gör jag för hans skull, för den kärlek jag känner för honom och för mina andra barn. Kanske kan jag underlätta för någon som har det svårt och känner sig ensam i sorgen, kanske kan jag få någon att känna sig lite mindre rädd för den som sörjer, kanske kan jag få någon ung människa att välja att be om hjälp istället för att ta sitt liv...




3 kommentarer:

Tuija sa...

Harriet, du har Johan vid din sida alltid.

Tänk så mycket det kommer att betyda för många och för dig. Jag hoppas innerligt på att vi kan komma, men det ser inte ljust ut. Sonen har blivit bjuden på ett stort födelsedagskalas den 22 och den vill han ju inte missa. Försöker och ser om vi har möjlighet att komma över dagen. Om inte så är vi med dig och alla andra i tanken.

Kram på dig
Tuija

Anonym sa...

Harriet, jag är säker på att din Johan kommer att hålla dig i handen och tillsammans kommer ni att fixa det här på allra bästa sätt.

kram
Marie-Anne, änglamamma till Marcus

Gunilla sa...

Tack för dina mail!

Synd på avståndet annars hade jag också närvarat. Det kommer att bli en minnesvärd dag för många. Det är jag säker på!

Kram Gunilla





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...