lördag 30 maj 2009

Lördag 23/5 2009 - temagudstjänst om sorg.

En stund i gemenskap, tårar men också leende förtjusning.
Ja, vår stund i kyrkan blev verkligen så fin som jag hade tänkt mig.

Jag klarade av att stå inför församlingen och berätta om min sorg, mina erfarenheter och tankar. Jag rodnade inte, stammade inte - tror jag gav ett lugnt och stabilt intryck och det var precis så jag kände mig...lugn och stabil.

Emelie, Lena B, Margareta, Lill-Elvis - ni framförde sång och musik så alla änglar sjöng med. Tack!

Lena Ström - vilka otroligt fina dikter du skrivit. Starkt av dig att läsa upp dem för oss i kyrkan trots din sorg efter din kompis som tagit sitt liv. Tack!

Jörgen - du underbara trevliga präst - som gjorde den här dagen möjlig och som fick ihop alla trådar på ett fantastiskt sätt. Tack!

Karin J - som spontant gick fram och läste en otroligt vacker dikt som en av våra sorgesystrar skrivit. Tack!

Min dotter Jenny - finns inga ord men du vet! Tack!

Min son Mikael - hoppas du förstår vad mycket det betydde för mig att du och din familj kom. Tack!

Alla som kom till kyrkan - stort Tack för ert gensvar och alla värmande ord!

Husmor Elisabeth och övrig kökspersonal - alltid lika gott fika i Mariagården tack vare er. Tack!

Vaktmästaren som på ett enastående sätt skötte bl a cd-spelandet. Tack!

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...