måndag 10 maj 2010

Morgonen gryr



Ja morgonen gryr och jag önskar jag satt vid det hav som syns på bilden...att jag fick sitta där och invänta solen i hela dess glans och värme, doppa tårna i vattnet, kanske till och med våga mig på ett dopp. Men än är det för kallt - våren och med den värmen vill sig inte riktigt. Lika segt som alltid och vi väntar och väntar och förfasar oss över att det är så kallt och ruggigt. Sommaren kommer när tiden är inne, det är ett som är säkert, och den som väntar på något gott...

Min sömn lämnar mycket övrigt att önska, eller rättare sagt så är det väl mina sömnvanor som borde ändras. Jag borde ha mer rutiner! Fy mig som vågar mig på att leva utan rutiner! Är det bra eller dåligt? Tja så här i min tid av att leva i arbetslöshetens svarta avgrund (:-)) så tycker jag att det är ganska skönt att leva utan rutiner. Livet när man arbetar är så inrutat så det är skönt att slippa den biten. Men det kvarstår att jag borde ha bättre sovvanor för att kanske bli utsövd och må lite bättre. Som det nu är så sover jag några timmar i taget, är uppe stundvis på nätterna och äter och/eller ser på tv - känner att jag inte mår bra av att inte få en natts sammanhängande sömn.

På tisdag ska jag i alla fall till doktorn och jag hoppas på att det blir ett positivt möte och att jag får hjälp till livskvalité. Har bestämt mig för en sak men ska berätta mer om det när jag vet om farbror doktorn tycker detsamma...

1 kommentar:

Gunilla sa...

Lycka till hos doktorn!
Det här med sömnen är mitt stora dilemma också :(
De gånger som jag vaknar utvilad är lätt räknade.

Kram Gunilla





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...