måndag 17 augusti 2009

Ny energi


Jag har varit hos Marcus och fått ny energi! Ett hastigt beslut till något som jag egentligen inte hade en aning om vad det var och innebar men som blev så lyckat. Ytterligare ett bevis på att jag inte ska tänka och analysera så mycket utan bara göra och i sanningens namn så är jag ofta ganska duktig på det. Kastar mig ofta huvudstupa in i saker på både gott och ont - ibland blir det ju riktigt galet men då är det "bara" att gå vidare.
Vem är då Marcus? Hedén heter han i efternamn och han finns i Västerås. Konsult, entreprenör och delvis anställd står det på hans facebook-sida. Kognitiv terapeut och kroppsterapeut sedan tio år. Även yrkesverksam som lärare inom KBT, rosen och mindfulness. Jag tog chansen att komma hem till Marcus och där bjöds jag meditation, övningar för att hitta mig själv, att lära mig sätta upp mina mål och visualisera dem, fick massage...ja, allt går inte riktigt att beskriva (jag har i alla fall inte orden) men jag fick som sagt påfyllning av energi. Ska använda mig av det jag lärt mig i meditationerna - att släppa tankar som oroar...med mera med mera...
Jag känner inte längre den där ilskan som höll på att förgöra mig och inta hela min kropp och mitt sinne. När den vill göra sig påmind tar jag djupa andetag och tänker "det här är inget att hetsa upp sig för, andas lugnt Harriet och släpp taget..." - det fungerar! Underbar känsla!
Idag börjar jag jobba igen efter tio dagars ledighet. Känns som när jag gick i skolan - höstterminen börjar och sommarlovet är slut. Tror att alla är tillbaka från semestrar på jobbet nu och "allvaret" tar sin början igen med möten, ny organisation och säkert en hel massa annat. Tur att jag har laddat batterierna - nu gäller det bara att fortsätta göra det, varje dag, varje vecka.

Dagens ord kommer här:




"Du kanske behöver förlåta någon som har gjort dig illa. Kom ihåg att förlåtelse leder till försoning även om det ibland kan vara svårt att ta steget. Om du förlåter andra så blir du själv fri från bitterhet."

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...