lördag 8 augusti 2009

Dagens Ord

" Helande tar tid.
Det sker ine på en dag
eller ens på en vecka.
Ett skadat hjärta reagerar
som en sårad kropp:
Ju djupare såret är,
desto längre tid tar läkningen."











För mig som mist ett barn tar läkningen aldrig slut...kanske bildas det en tunn sårskorpa ibland men den trasas lätt sönder igen och då är såret vidöppet så som sorgen och hela min kropp och min själ påverkas. Jag förstår det mer och mer - att hur än livet går vidare så kommer denna sorgen och smärtan att vara min följeslagare. Vad jag än gör, vart jag än går så värker min kropp och själen skriker efter mitt barn som är borta. Jag är tacksam för mina andra barn här på jorden...och deras familjer...MEN i vår familj saknas EN - för alltid - Johan!

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...