söndag 29 juni 2008

Den första dagen...

...på resten av mitt liv och som bloggare. Oj, vad spännande det kommer att bli. Vet inte riktigt hur allt fungerar här ännu men hoppas på att lära mig efterhand.

I morse slog jag nog mitt eget rekord - jag tog mig ut på en 40 minuter lång promenad i skogen!!! Jag - som är en riktigt soffpotatis. Inte dåligt! Kanske har min läkares morrande gjort någon nytta i alla fall. Han morrar om att jag måste gå ner i vikt (vilket jag är mycket väl medveten om själv) och jag är säker på att om jag kommer till honom med ont i örat så skyller han också det på min övervikt...hmmm...
Nåväl, tillbaka till mitt rekord - det var underbart i skogen. Lagom temperatur, inga mygg...så jag bara njöt. Mötte en kvinna med hund och hon gav mig dagens doftupplevelse. Hon luktade av ren fräsch tvål, nyduschat...och hennes doft hängde kvar en bra stund efter att vi mötts. Fascinerande vad en promenad kan ge i upplevelser...i all enkelhet...

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...