måndag 30 juni 2008

Måndag morgon

Trött! Ville inte alls gå upp ur sängen men nu börjar ju en ny arbetsvecka så det är bara att bita ihop. Tänk, för bara ett halvår sedan så var det otänkbart att jag skulle sova så länge som till kl 06. Jag var uppe och skruttade redan vid 3-4-5-tiden. Kunde somna redan kl 17 på kvällen så det var ju inte så konstigt. Ville bara sova bort den tid som skulle föreställa den lediga tiden. Den tid då hjärnan slog på tankar som jag inte ville ha, den tid då inte jobbet var som ett skyddande hölje... Den tid då sorgen ville ut och ge sig till känna på ett mer påtagligt sätt än när jag kunde skingra tankarna med andra saker. Ska berätta mer om min sorg framöver så hav tålamod kära läsare!
Så träffade jag Houari och mitt liv gick in i ett nytt skede. Visst sover jag framför tv:n redan vid 20-tiden ibland men kan vakna till efter en stund och sedan lägga mig som en "normal" (hmm, vad är det?) människa.

Nu ska denna så normala människa fixa lite frukost, och för den delen lite lunch också, att ta med till jobbet. Önskar er alla en underbar måndag!



Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...