tisdag 10 november 2009

Återseende


Har inte skrivit på länge nu...kommer mig liksom inte bara för även om jag tittar in på bloggen varje dag. Går då in på mina bloggvänners sidor och läser om hur deras liv ter sig.

Allhelgonahelgen har kommit och gått. Jag tog semester för att ha ett av barnbarnen hos mig några dagar på höstlovet men så blev hon sjuk, lilla gumman. Jag tog då influensavaccin och åkte själv ner till barn och barnbarn i Halland - hann precis dit så blev jag själv sjuk och på den vägen är det. Två veckor har jag hostat och snorat nu! Två läkarbesök och en massa mediciner till trots. Började ändå jobba igår...lite på halvfart med chefens goda minne...




Allhelgonahelgen ja...så vackert på kyrkogårdarna, så mycket sorg och saknad. Mina små flickbarnbarn följde med mig till kyrkan på minnesgudstjänst. Ljuständning i kyrkan för de själar som lämnat under året. Vackra psalmer och avslutning med gemensam sång utanför kyrkan "Härlig är jorden". Tårarna kommer - tur att förkylningen döljer "gråtsnorandet" (för barnbarnens skull).

Advent och juletid närmar sig med stormsteg och mina känslor inför det är som alltid blandade. Tycker om adventstiden men hoppar gärna över julen som förr var en så glädjerik högtid...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vackra bilder fulla av stor, stor kärlek, men också så oändligt fulla av sorg, saknad och smärta. Jag önskar dig allt av det bästa.
STOR kram, Marie-Anne, änglamamma till Marcus





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...