torsdag 17 september 2009

Överraskning


Igår låg det en paketavi och väntade innanför dörren när jag kom hem. Trött och sliten var jag men eftersom jag är den mest nyfikna kvinnan i det här huset så var jag bara tvungen att klä på mig igen och åka ner till ICA och hämta paketet. Det var från familjen i Halland - dvs min äldsta dotter och hennes familj. Öppnade det fort fort när jag kom hem och inuti ligger det tre små fint inslagna presenter (jag har födelsedag i morgon fredag) och jag lovar att jag inte har öppnat dem. Det ska jag göra i morgon bitti, i sängen, när jag sjunger "Ja må jag leva" för mig själv.

Däremot har jag läst de tre korten som var med och tårarna rann. Det är så mycket kärlek och omtanke i dem... Min födelsedag ger mig alltid ångest! Är kanske larvigt barnslig men tycker så otroligt synd om mig själv när ingen kommer till mig...och det gör det oftast inte. Det blir också så påtagligt att Johan fattas. Johan som kom ihåg att gratulera och som gav så speciella presenter...*ler genom tårar*...det var inte alltid de var så fina och önskade men han själv tyckte att han köpt något jättebra och det var väl det som var det viktiga. Han kom ihåg och han gjorde så gott han kunde! Älskade unge - kom och ät tårta med mig i morgon!

Jag vill idag dela texten från ett av korten från Jenny med er. Rubriken är

Till dig som förlorat ett barn.

"Den svåraste av sorger
är när livet blir för kort
och en dotter eller son
för alltid har ryckts bort.

När någon man gett liv
och älskat mest av allt
så grymt kan tas ifrån en
blir det ofattbart och kallt

I sorgens tunga mörker
får man ta en dag i sänder
och försöka samla kraft
tills ljuset återvänder

Och i all gränslös saknad
så hjälper det att se
den medkänsla och omsorg
som andra har att ge"

På baksidan kortet har Jenny skrivit: "Min älskade mamma... Önskar att vi kunde vrida tillbaka tiden, många är frågorna Varför?

Hur går livet att leva vidare? Önskar att vi aldrig skulle behövt uppleva den 12:e oktober 2006. Önskar att du ska hitta ditt sätt kunna leva ett drägligt liv igen...

Älskar dej.

Puss från Jenny.

Älskar dig också gumman!

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...