fredag 18 september 2009

53-årsdagen

Ja, så är den här - 53-årsdagen...börjat som alla andra dagar. Nej nu ljög jag! Den började med att jag öppnade paket i sängen. Hade innan dess vänt och vridit mig i sängen en bra stund och fantiserat om vad som kunde vara i paketen som kom med posten. Till slut var det nästan dags att gå upp ändå så jag tände lampan och började slita i paketen. Gissar att det var barnbarnen som slagit in åtminstone två av dem för det var mer tejp än papper. Har ni någon gång försökt riva av tejp med handkraft? Då vet ni att det inte går! Men jag lyckades öppna paketen och fick så fina presenter...en som jag gissar att Wilma (snart 3 år) gjort själv. Jag vet inte vad det är och kan inte beskriva den (ska fota och låta er gissa) men ska lite diskret fråga hennes mamma innan jag pratar med henne själv. Så fick jag en "mamma-barn-ängel" till min änglasamling samt ett änglasmycke. Jag är SÅ glad över mina presenter. Är barnsligt lycklig när jag får paket men det kanske redan framgått.

Jag har ju också fått två fina kort; ett från barnbarnen i Halland och ett från dotter Jenny och hennes man. Delar de tryckta texterna på korten med er:

"Ett läkande ljus

Jag önskar jag hade en sådan förmåga
att tända en hälsans läkande låga

Då skulle den särskilt för dig få brinna
- få allt det onda att försvinna

Den skulle se till att kurvan vänder
och att du får omsorg av goda händer

Dag och natt hos dig den skulle vaka
och ge dig all kraft att få hälsan tillbaka"

"En mormor

När mamma vill ha råd har mormor ofta svar
för hon kan ösa ur all kunskap som hon har

Hon ställer ofta upp när kaos hopar sig
för barnbarn gör det svårt att bara säga nej.

När barnbarn växer upp finns mormor där som stöd
Sin kärlek och sin tid hon ger i överflöd

Och fast det sällan sägs är tacksamheten stor
att ha en sådan skatt som mammas goa mor."

Inga kommentarer:





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...