tisdag 8 december 2009

Mot nya mål



Nu är det officiellt så jag kan berätta även här.

Jag har sagt upp mig från mitt jobb och kommer att sälja min lägenhet och flytta till Småland/Halland. Det känns som en seger att våga ta klivet ut i det okända och jag är helt lugn. Det kommer att ordna sig - allt blir till det bästa.

Det här är ett beslut som fått en stor sten att falla från mitt bröst. Plötsligt kan jag andas igen och det kan t o m kännas som om jag svävar lite grann (trots alla mina tunga kilon). Min mun ler och leendet kommer inifrån! Porlande skratt hittar plötsligt sin väg ut ur mig igen och jag blir barnsligt tramsig. Vet knappt var jag ska göra av mig själv men är ändå lugn och tänker att nu får det gå en dag i taget. Jag gör mitt bästa på jobbet den tid som är kvar så kan jag gå därifrån med flaggan i topp.

Jag kommer att få bo nära mina barn och barnbarn och även om de har sina liv och jag mitt så betyder det så oerhört mycket att få finnas nära. Att ge barnbarnen minnen av en mormor som finns tillgänglig. Tyvärr blir det ändå ett ganska långt geografiskt avstånd till sonen och hans fina familj men jag kan inte dela på mig. Hade jag kunnat det så hade jag numera varit i fyra delar :-) - undrar hur omvärlden stått ut med det???

Världen! Se upp - nu kommer jag!




1 kommentar:

Ludmilla sa...

Vilket härligt beslut!
All lycka önskar jag dig!





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...