måndag 8 juni 2009

zwani.com myspace graphic comments
Måndag morgon och en vecka kvar till semester, visserligen bara en veckas semester men ändå. Jag ser fram emot ledigheten och det passar mig med lite kortare perioder. Då hinner jag inte bli apatiskt sittande här i lägenheten undrande vad jag ska göra med all tid.

Lördagen bjöd inte på någon cruising som jag hade hoppats - vädrets makter var inte med mig (och alla andra som tänkt sig en solig kväll med fina bilar). Istället så "cruisade" jag och Houari till Västerås - handlade lite - och tog vägen över Skultuna hem. Krokig, bucklig men otroligt fin väg att åka på sommaren. Kom förbi mitt gamla hus i Västerfärnebo och jag orkade för första gången ta grusvägen ner och åka förbi huset som en gång rymde så många drömmar. En märklig känsla av glädje infann sig när jag såg att allt såg ut som förr, i alla fall på utsidan. Jag har inte det minsta med att göra om de skulle vilja göra om allt i trädgård osv, ändå kändes det viktigt att de inte hade gjort det, att det fick vara som det var - att tiden fick stå lite stilla, ja, så var det nog det kändes för mig...

Åkte genom Norberg och fick ändå se en del fina bilar, stora amerikanare med härliga motorljud...mmmm....

Önskar er alla en bra vecka!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Och jag önskar dig en bra vecka!

Kram Gunilla





Genom att adoptera denna droppe & placera den på Er hemsida, visar ni er sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i ensamhet...